Torsdag 5. sep Kl. 19:30

STUDENT: 220,-
UNDER 18år: 0,-

Det Norske Blåseensemble & Heidi Ruud Ellingsen – Welcome to the cabaret

Det Norske Blåseensemble tar stemningen fra gamle cabaret- og jazzscener inn i 2024 med låter fra blant annet Moulin Rouge, Kurt Weill og Katy Perry.

På 1920-tallet slo en ny musikalsjanger ut i full blomst. Dramaet, musikken, sangen og dansen viste seg fra nye sider. Den var mer elegant og ekstravagant, men også mer intenst. Med et anker i jazzen, ble cabaret et friskt musikalsk uttrykk, som ble kjernen i utelivet og underholdningen på denne tiden.

Nå skal Det Norske Blåseensemble gjenskape den gode stemningen. Det gjør de sammen musikalstjerne Heidi Ruud Ellingsen og jazzkomponist Erlend Skomsvoll.

Heidi er et etablert navn innenfor sjangeren og har stått på scenen i flere musikaler. Senest i Moulin Rouge der anmelderen i NRK skrev følgende:

Svaret på alt som glitrer i denne forestillingen, heter Heidi Ruud Ellingsen … (hun) synger de andre gode, og hun spiller de andre gode. Fra det øyeblikket hun kommer på scenen, finner forestillingen sin form, den flyter, energien er på plass, og laget er komplett.
NRK

Erlend Skomsvoll er en av landets fremste komponister og musikere innen jazz. Hans store nysgjerrighet til musikk skaper stor suksess. Erlend har tidligere arrangert og vært musikalsk leder for ensemblet. Begge prosjektene brakte dem til hovedscenen under Europas største jazzfestival, Elbjazz.

Medvirkende:

Det Norske Blåseensemble