Lørdag 7. des Kl. 16:00

VARIGHET: 2 timer

MEDLEM: 275,- (av Bluesklubben)

Miss Blue – Moss bluesklubb

Miss Blue er et band bestående av 7 personer. Bandet tar dere med på en historisk reise i bluesens verden gjennom kvinnenes røst. Vi vil vise bluesens variasjoner gjennom tolkning av kvinnelige bluesartister som gjennom sine sanger og lyrikk viser verden både sine frustrasjoner og gleder.

Bandet spiller musikk fra 1920 tallet og fram til i dag. Sanger fra for eksempel Ma Rainey, Big Mama Thorton, Debbie Davies og Shemeika Copeland.

Trommer: Tommy Brøske fra Hvaler. Har spilt mange år i bandet Dimlit- Der spilles det egenprodusert musikk. Han har ellers deltatt i mange lokale arrangement innenfor forskjellige musikk sjangere.

Piano: Magne Kaspersen er også fra Hvaler. Han har spilt bass i danseband i mange år. Hatt et stort engasjement innfor gospel og kirkemusikk. Spiller også i jazzband. Har i flere år deltatt på mange lokale arrangementer. Han har også komponert filmmusikk og spilt bass i husbandet til tidligere jazz og blues klubben i Fredrikstad.

Bass: Trond Lennart Andreasen fra Melbu, men bor på Hvaler. Spiller både bass og gitar.
Bakgrunn fra både diverse band og kor.

Saksofon: Terje Bjerklund fra Hobøl. Terje begynte å spille i korps da han var 6 år. Spilte fram til han var 28 år. Han har vært med i gruppa blanda drops. Han spilte der bassgitar og deltok med sang. Spilte sax i Hobøl teater.

Trompet: Anders Vesta fra Hvaler. Han har spilt i korps og spilte videre i gardemusikken i 1995. Trompeten hans ble med til Libanon hvor de laget et korps. Han har spilt tradjazz i tradjazzbandet Musehogget.

Gitar: Dag Haugersveen fra Oslo. Utdannet musikklærer. Har undervist og drevet med musikk i flere sammenhenger blant annet visegrupper og kor.

Vokal: May Louise Hansen fra Onsøy. Var med i sitt første band da hun var 15 år. Var med i musikaler i Fredrikstad da hun var 20 år. Har underholdt i dansebandkonsept i mange år. Sunget i Rocke band, soul band og var også i en periode med i husbandet for tidligere jazz og blues klubb i Fredrikstad.