Onsdag 25. sep Kl. 19:00

Ingebrigt Steen Jensen – Før jeg forsvinner

Ingebrigt Steen Jensen er reklamebransjens store ess, bestselgende forfatter og fotballentusiast. Reklamekampanjene hans omtales som noen av de mest vellykkede i norsk kommunikasjonshistorie. Så fikk han Alzheimers sykdom, og livet ble snudd på hodet. Så skrev han den åpenhjertige og ærlige boken “Før jeg forsvinner”.

Alzheimer er for mange fremdeles skammens sykdom. Den vi ikke snakker om- ikke engang i bisettelsen. Men vi har ingenting å skamme oss over, sier Ingebrigt. Vi har ikke røkt, drukket eller ligget på sofaen mer enn alle andre. Før jeg forsvinner er Ingebrigt Steen Jensens egen historie om å leve med Alzheimer. En sterk historie om et liv som brått endret seg med de utfordringer, men også muligheter det har ført med seg.

Dette skriver Tor Hammerø i Nettavisen om boken “Før jeg forsvinner” som foredraget er basert på. Han ga boken terningkast 6.«Ingebrigt Steen Jensen har imponert meg ofte og mye. Likevel aldri mer enn nå. Ved å åpne seg for alt og alle om sin Alzheimer-lidelse, skrive denne boka og dermed gi mange andre håp og innsikt om et liv til tross for diagnosen, er intet mindre enn hans mesterstykke.»

Boksignering i foajéen etter foredraget.