Torsdag 10. okt Kl. 19:00

VARIGHET: Forventet varighet: 1 time og 30 minutter
ARRANGØR: Moss kulturhus

Lars Saaby Christensen og Helge Iberg

Velkommen til musikalsk Beatles-poesi!

Klaver: Helge Iberg
Forfatter: Lars Saabye Christensen,

Spelemann-vinner Iberg spiller sine tolkninger av ikoniske Beatles-låter og Saabye Christensen leser dikt og poetiske tekster skreddersydd for konserten, sammen med personlige kommentarer fra sitt eget Beatles-univers.

Helge Ibergs plate «The Black and White album» har fått fantastiske anmeldelser i europeisk musikkpresse, og han har blitt invitert til noen av de store musikkfestivalene for å fremføre sine tolkninger av Beatles musikk. Det blir klangrikt, spennende og overraskende, og poetisk på en måte som gjør at Saabye Christensens lesning og fortellinger skaper en helhetlig konsert.

Dette er en forestilling som treffer publikum på en unik måte, og den er allerede gjort med suksess i mange kulturhus og festivaler over hele landet.

Lars Saabye Christensen er en av Norges mest populære forfattere i sin generasjon. I manges bevissthet er hans oppvekstroman Beatles et av de viktigste tidsbildene fra andre halvdel av 1900-tallet. Boken, som ble filmatisert i 2014, ga han Cappelen-prisen og berømmelse utenfor Norges grenser.

Sjekk ut og les mer her:
Helge Iberg & Lars Saabye Christensen Terje Brun-Pedersen