Lørdag 12. okt Kl. 16:00

VARIGHET: 2 timer
ARRANGØR: Moss Bluesklubb

MEDLEM: 275,- (av Bluesklubben)

Odin Landbakk Trio – Moss Bluesklubb

Bandet gikk av med seieren i finalen av Union Bluescup under Notodden Blues Festival i fjor, og de har i 2023 turnert rundt på norske bluesscener. De tre unge musikerne fra Kristiansund tar sin musikkarriere svært seriøst, og de jobber målrettet. Med sine gode musikalske ferdigheter har de gjort seg bemerket på klubber og festivaler i perioden som Union Bluesband.

Gitarvirtuosen Odin Landbakk er 21 år og kommer fra Kristiansund. Han ble landskjent i 2015 etter at han gikk til topps i TV2-suksessen Norske Talenter, bare 13 år gammel. Samme år ga Odin ut sin første singel, “Strengedansen”, låten som han spilte i Norske Talenter. Den gikk rett inn som nr. 8 på iTunes-lista. Det har siden blitt flere TV-opptredener, blant annet på TV2 Nyhetene, NRK Dagsrevyen, hele to ganger på Senkveld, på QuizDan og God Morgen Norge. Videoene fra talentprogrammet og sosiale medier har nærmere en million streaminger. Høsten 2019 ga Odin ut sitt debutalbum Speilvendt, produsert av Claudia Scott. «Nestem generasjons gitarhelt», som han har blitt omtalt som, brukte tre år på å skrive låter og ferdigstille debutalbumet. I 2021 ga han ut to singler og flyttet til Kristiansand der han nå studerer gitar på Universitetet i Agder. Som band har de hatt stor utvikling det siste året og blitt utrolig samspilte. Odin selv har tatt kvantesteg som gitarist. I april skal bandet delta på Den årlige europeiske bluessamlingen, og European Blues Challenge i Braga i Portugal Vi er trygge på at bandet kommer til å gjøre seg bemerket i European Blues Challenge.