Lørdag 16. nov Kl. 16:00

VARIGHET: 2 timer

MEDLEM: 275,- (av Bluesklubben)

Otto jr. – Moss bluesklubb

Otto Junior (17) er tross sin unge alder allerede et etablert navn i musikkverdenen. For bluestilhengere er han kjent som et supertalent på gitar, og det sies at han leker i landskapet til både Joe Bonamassa, Eric Johnson og Steve Ray Vaughan. Han er en innovativ og kreativ ung mann som skriver egne låter, men han ivaretar også gode klassikere med stor respekt. Otto Junior har rukket å turnere både inn og utland og delt scene med ressurser som Knut Reiersrud, Vidar Busk, Kingfish, Mike Zito, Little Steven, Tora Dahle Aagard, Marius Lien og Magnus Berg, Kid Andersen, Reidar Larsen, Amund Maarud, Mike Zito, Josh Smith, Kirk Fletcher, Matt Schofield og mange, mange flere. Otto Junior er ambassadør for Gibson Generation Group, et privilegium kun forbeholdt eksepsjonelle unge talenter. Han har deltatt på NAMM i LA hvor han varmet opp for Slash, Don Felder og Billy Gibbons. Otto har varmet opp for selveste Jarle Bernhoft, CC Cowboys, Di Derre, og Åge Aleksandersen på Foynhagen i Tønsberg foran hele 1500 mennesker. Arrangørene i Foynhagen fikk kjempe tilbakemeldinger om supportbandet og alle var storfornøyde. I juli 2023 leverte han et strålende show på Trandal blues og både arrangørene og publikum var storfornøyde. Med seg på scenen har han to svært allsidige og rutinerte musikere. Bassisten Kim Andre Tønnesen som har spilt mye med bluesstjernene Amund Maarud og Magnus Berg, samt med jazztrommisen Ola Grindbakken som har spilt på Notodden blues festival og med jazzkongene Eyolf Dale, Even Helte Hermansen og Thomas Johannson. Sammen utfyller de hverandre og skaper magisk blues, soul, funk, og bluesrock.