Få billetter igjen

SCENEKORT: 231,-
COOP: 231,-

Forestillingen starter presis.

Kioskene åpner 1 time før forestillingen starter. Vi selger drikke og snacks. Medbrakt er ikke tillatt. Vær ute i god tid for å unngå kø.

Riksteatret: Det mørke fortet

Vegard spiller Minecraft, men livet ellers er dritt. Han flytter fra moren til storebroren sin og må klare seg selv, uten venner på et helt nytt sted. En dag møter han Marah. Hun og vennene hennes er på sommerleir og spiller Minecraft på kveldene. Vegard får prøve seg, men han brenner ned landsbyen deres og alt går galt. I det fjerne begynner et truende, mørkt fort å reise seg. Vegard oppdager at noen er etter ham. En som kjenner ham altfor godt, og som gjør alt for å ødelegge. Bli med til en oppslukende verden der spill og virkelighet smelter sammen!

Youtuber og gamer Jonas Lihaug Fredriksen spiller Vegards storebror sammen med skuespillerne Arjan Nilsen, Albertine Lundgren og Siren Jørgensen. Lokale barn og ungdommer medvirker som Minecraft-spillere i hver forestilling.

«Det mørke fortet» er en familieforestilling fra Riksteatret hvor barna lærer om livet og de voksne lærer om barna.

Forestillingen passer spesielt godt for litt større barn.

På scenen
Albertine Lundgren, Arjan Nilsen, Siren Jørgensen og Jonas Lihaug Fredriksen

Team
Regissør: Frode Gjerløw. Medregissør: Håkon Dalsbø. Lysdesigner: Elisabeth Kjeldahl Nilsson. Scenograf og kostymedesigner: Gjermund Andresen. Komponist: Raymond Enoksen. Videodesigner: Thomas Gallagher. Dramaturg: Mariken Lauvstad. Leder for skuegamere: Raymond Corrado Knutsen. Produsent: Wenche Viktorsdatter Paulsen

Av Frode Gjerløw og Håkon Dalsbø.

Forestillingslengde: 1t og 40minutter (inkludert pause).

Urpremiere: Oslo / nydalen 16. feb 2024

Turnépremiere: Molde 23. feb 2024

Produsert av Riksteatret i samarbeid med Teatret Vårt og Hålogaland Teater.

«Det mørke fortet» er ikke et offisielt Minecraft-produkt.

Riksteatrets omtale: https://www.riksteatret.no/repertoar/det-morke-fortet-et-minecraft-eventyr/

Vi feirer lansering av den digitale meropplevelsen med terningkast 5 i NRK. Hurra!