Tirsdag 30. apr Kl. 20:00

VARIGHET: Forventet varighet: 2 timer og 45 minutter

Barene åpner 1 time før konserten.
Vi selger drikke og snacks. Medbrakt er ikke tillatt. Vær ute i god tid for å unngå kø.

Blues – Funk – Soul

BLUES – FUNK – SOUL med BLÅTT & GODT og SOULMYRA.

Våren kommer med livslyst og optimisme! Hva er vel da bedre enn å hylle dette og by på herlige, livsbejaende blåtoner fra to velklingende, oppblomstrende mosseband. Kom og få en flott helaften i Moss Samfunnshus, «lillelørdag», tirsdagskvelden før 1. mai.

BLÅTT & GODT har sin hovedbase på Krapfoss eller Crap Falls som de selvkaller det. Gruppa har en egenartet musikkstil og henter gjerne sine coverla°ter fra litt utenom allfarvei. Der Blått & Godt spiller pleier det å bli en funky, swingende, laidback og hyggelig stemning. Stor pris pleier å bli satt på flotte vokalprestasjoner, sugende gitarsoloer, elegante tangentriff og heftige, kreative grooves. Gruppa fa°r svært gode tilbakemeldinger. De har derfor hatt jevnlige spilleoppdrag på ulike klubber, festivaler og utesteder. Sist de spilte her i byen var i Moss Bluesklubb hvor de presenterte sitt utvidede prosjektband med blåsegruppe og
korister til stor begeistring. Samme prosjektband kan dere nå igjen få gleden av å oppleve. Blått & Godt består av musikere som har spilt i en rekke band opp gjennom årene: Jon Bånrud, gitar og vokal, Lise Jegleim, lead-vocal, Rolf Mostrøm, bass, Mads Mjåvatn, trommer, Egil Jegleim, tangenter. Blåsegruppe: Glenn Bøgle, trompet, Trond Hansen, trombone, Frode Engan, saxofoner. Korister: Tove Øverland og Stina Frost. Gjestesolist: Kjell Kjellman. Lydtekniker: Morten Nore. Det anbefales å låne Blaått & Godt et øre og en rytmefot eller to, for denne musikken viser seg å fenge de fleste!
Blått & Godt på Facebook: https://www.facebook.com/BlaattogGodt

SOULMYRA gir deg deilig, funky og hjemmelaget soul, i tillegg til gode kjente og ukjente klassikere. Det tighte bandet toppes av vokalprestasjoner og -harmonier av antakelig Østfolds beste vokalrekke. Etter bare ett drøyt års drift er bandet allerede mye etterspurt og har spilt i alt fra jubileer, garasjer, kirker og klubber. Soulmyra er et ekte nabolagsband fra Skarmyra, hvor bandmedlemmene bor. De mener kortreist soul er bærekraftig og meget godt for sjelen.Bandet har jobbet iherdig med å ferdigstille et knippe originallåter, skrevet og arrangert av medlemmer i bandet. Sangene handler om bl.a. livet på Skarmyra, midtlivskrisa og skilsmisser. De har også en låt som handler om at de som bor på Skarmyra lever på kanten av kvikkleirefeltet. Derfor må livet leves som om hver dag var den siste!
Soulmyra på Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100087315970071

Bandbesetning: Morten Kvam, keys og vokal. Hallvard Mildestveit, gitar. Christian Clase´n, trommer og vokal. Ove Helset, bass. Vokalister/kor: Charlott-Renee Sandvik Clase´n, Nina Faksvåg Caspersen, Stina Frost, Espen Gustavsen og Fredrik Matheson.

Samfunnsalen rigges denne kvelden med bord, stoler og danseplass. Det kan kjøpes drikke av ymse slag og noe enkelt å spise. Ta med venner og kom for en annerledes helaften med sjel og tæl!  Dørene åpnes kl. 19. Konserter fra kl. 20 til ca. kl. 22.30. Billetter a kr. 275.- inkl. avg. kjøpes på nettet via Moss Kulturhus. Eventuelle ledige billetter kjøpes i døra. Velkommen til en god musikk- og våropplevelse!

Blått & Godt: Jon Bånrud, Morten Nore, Rolf Mostrom,Egil Jegleim, Kjell Kjellman, Lise Jegleim, Stina Frost, Glenn Bøgle, Tove Øverland, Frode Engan, Trond B. Hansen. (Mads Mjåvatn, ikke tilstede)

Soulmyra: Morten Kvam, Ove Helset, Hallvard Mildestveit, Christian Clasén, Charlott-Renee Sandvik Clasén, Stina Frost, Nina Faksvåg Caspersen. (Espen Gustavsen og Fredrik Matheson ikke tiltede).