Fredag 1. nov Kl. 19:00

VARIGHET: 1 time og 30 minutter
ARRANGØR: Moss Big Band

Showkonsert Moss Big Band med Maria Haukaas Mittet

Moss Big Band – Moss sitt eget storband – presenterer for tredje år på rad en fantastisk landskjent artist med konsert i Parkteatret, i 2022 Odd René Andersen, i 2023 Heidi Gjermundsen Broch og i år fantastiske Maria Haukaas Mittet.

Maria Haukaas Mittet, bosatt på Jeløya i Moss, blir altså nå å høre med Moss Big Band, denne gangen under ledelse av Kjell Martinsen. Maria har hatt en helt fantastisk karriere, med en rekke suksesser fra hun 11 år gammel spilte Annie på Bryggeteateret i Oslo. Hun har vært med i en rekke teater- og showproduksjoner, vunnet Melodi Grand Prix, hun har vunnet stjernekamp, og hun har hatt en rekke platesuksesser både her hjemme og ellers i Europa. Flere av hennes hits blir å høre med Moss Big Band på Parkteateret 1.november. Vi vil til og med få høre Maria synge gospel med  sangere fra koret Polyphonic fra Moss.

Allerede 11 år gammel spilte Maria i 1991 hovedrollen i musikalen «Annie» på Bryggeteateret i Oslo, og i 1995 fikk hun hovedrollen i «Trollmannen fra Oz» på Det Norske Teateret. Hun har siden spilt i en rekke teater- og showproduksjoner. I 2003 deltok Maria i Idol på TV2, og debuterte som plateartist året etter, hvor hennes første album «Breathing» solgte til gull.

Med «Hold On Be Strong» sang Maria seg rett inn i hjertet til det norske folk, og etter seieren i den norske finalen i Melodi Grand Prix i 2008 ble Maria raskt allemannseie. Låten ble en av årets største hits (#1 VG-Lista), og solgte raskt til platina, i tillegg til å gjøre seg bemerket på hitlister i Europa. Maria kom på en imponerende 5. plass i den internasjonale Eurovision-finalen og hennes andre album «Hold On be Strong»  fra mai 2008 og solgte til gull etter bare 3 uker.

I 2011 spilte Maria inn juleplate med Oslo Gospel Choir, hvor Maria synger flere sanger på nordnorsk, der blant annet låter av den nordnorske visesangeren Trygve Hoff skinner.

I 2014 gav Maria ut albumet «HEIM», som ble tatt positivt mottatt av både publikum og presse. Albumet inneholder 11 nordnorske viser, og låter skrevet av Maria selv, men også lånt av Lars Bremnes, Halvdan Sivertsen og flere nordnorske vise komponister. Høsten 2015 deltok Maria i «Stjernekamp» på NRK1 der hun gikk av med seieren. De neste årene gav stor aktivitet og Maria har holdt konserter og events, med både eget repertoar, juleturne, samarbeid med orkestere, osv. gjennom 2016 og 2017.

I 2018 var Maria aktuell med forestillingen «Jåla fra Lakselvnes». Maria fortalte sin historie, om reisen fra Senja til stjernerolle i Oslo allerede som 11 åring, om hva det gjør med deg, – og de rundt deg – og fortalte nært om dette gjennom 12 nordnorske viser fra albumet «HEIM». Konsertforestilingen turnerte landet rundt høsten 2018.

Moss Big Band har siden oppstarten i 2012 vært meget aktive i mosseregionen.  I 2024 har de vært å høre på Danseaften i Samfunnssalen i mars og konsert med Åse-Line Carlsen i juni. På repertoaret har Moss Big Band klassiske swinglåter, latinlåter og vokallåter fremført av dyktige vokalister. Denne gangen med en av norges største artister Maria Haukaas Mittet som vokalist. Meget dyktige Kjell Martinsen leder bandet, og denne gangen er det med korsangere fra Polyphonic på en av låtene. Det er bare å sikre seg billetter og starte å glede seg.