Lørdag 1. jun Kl. 19:00

ARRANGØR: Moss Big Band

Sommerjazz med Åse-Line og Moss Big Band

Åse-Line Carlsen fronter Moss Big Band i en flott musikalsk start på sommeren og inviterer til konsert på Samfunnshuset scene. Det blir vokalklassikere på rekke og rad og flotte instrumentalnumre som er nye for MossBig Band. Kjell Martinsen, orkesterleder helt i  toppklasse, leder bandet denne gangen. Med på laget er også trompetisten Erik Thormod Halvorsen, også han i nasjonal toppklasse. Åse Line holder også et meget høyt nivå. Moss Big Band satser på et skikkelig løft denne våren!

Åse-Line er godt kjent fra en rekke prosjekter i Moss. Hun var en årrekke fast vokalist i latingruppa Maj7 som gjorde et stort antall opptredener både i mossesregionen og ellers i landet. Hun har også gjort flere store konserter på egen hånd. Hun har tidligere sunget med storband, og er mye brukt også i andre sammenhenger. Moss Big Band er svært glade for at de har fått med Åse-Line etter at hun ikke har vært å høre på en stund.

Med på laget har de fått den utrolig dyktige trompetisten Erik Thormod Halvorsen. Han har i en årrekke spilt i Sandvika storband, han har fått spellemann med Oslo Groove Company og han har hatt og har en rekke egne prosjekter. Med Moss Big Band spiller han en av sine egne låter på flygelhorn!

Kjell Martinsen, som leder dette musikalske løftet med Moss Big Band, er landskjent som musiker og orkesterleder, ingen kjenner vel storbandsjangeren bedre enn han. Han er fast leder for eget storband på meget høyt nivå og har i alle år også vært utøvende musiker.

Moss Big Band og Åse-Line Carlsen stiller denne gangen med et helt nytt repertoar, dette blir en spennende konsert som det er verd å få med seg. Øvelsene tyder på at Moss Big Band med svært dyktige solister leverer på et nytt nivå. Det blir absolutt låter som publikum kjenner igjen, men de er nye for bandet.

Moss Big Band skulle være meget godt kjent for mossepublikummet. Store konserter med landskjente artister på Parkteateret i 2022 og 2023 var knallsuksesser. På de 12 årene bandet har eksistert har de vært å høre en rekke ganger i mosseregionen. Det har vært konserter, danseaftener og eventjobber med mange forskjellige solister. Denne gangen er det utrolig dyktige Åse-Line Carlsen som fronter bandet. Det blir en spennende kveld på Samfunnshuset scene 1.juni!